Jak wygląda proces przeniesienia numeru
Aby rozpocząć wszystkie procedury, na samym początku osoba zainteresowana przeniesieniem numeru musi podpisać z nami odpowiednie dokumenty, które umożliwią nam działanie w jej imieniu. To daje nam podstawę prawną do wypowiedzenia umowy u obecnego operatora. Następnie potrzebujemy od zainteresowanego jego ostatniej faktury za telefon. Znajdujący się na niej numer klienta jest konieczny do przeprowadzenia całego procesu. Sprawdzamy również, jaka jest data wystawienia faktury. Dzięki temu mamy pewność, że umowa z obecną firmą dalej trwa, a numer jest aktywny i możemy go przenieść do nas. Kolejny krok to podpisanie z nami umowy o dostarczenie usług telefonicznych. Potem możemy już zacząć procesowanie przeniesienia numeru.
W tym celu inicjujemy odpowiedni proces na specjalistycznej platformie, która umożliwia wysłanie przez nas wniosku do obecnego dostawcy o zakończeniu umowy i przeniesieniu numeru telefonu. Akceptacja wniosku to najczęściej kwestia kilku dni. Następnie pozostaje czekać na zakończenie umowy – zazwyczaj jest to okres miesiąca/dwóch. Mając na uwadze ten czas, w umowie którą użytkownik z nami podpisuje, znajduje się zapis, że mamy 3 miesiące na przyłączenie numeru do sieci. Nie tracimy jednak czasu, ponieważ w czasie oczekiwania instalujemy u Klienta inne usługi, np. internet. Podczas tych działań przygotowujemy odpowiednią infrastrukturę pod telefon – kiedy więc przychodzi data rozpoczęcia naszej umowy i przeniesienia numeru – zdalnie wszystko aktywujemy.
Na co Klient musi zwrócić uwagę?
Wszystkie formalne czynności związane z przeniesieniem numeru są po naszej stronie, jednak Klient powinien upewnić się, do kiedy trwa jego umowa u obecnego dostawcy. Jest to bardzo ważne, ponieważ w razie zakończenia jej przed czasem, najczęściej należy uiścić karę zawartą w zapisach. My jednak robimy wszystko by ustrzec Konsumenta przed taką sytuacją – wrzucając wniosek do systemu, zaznaczamy stosowne opcje, które w przypadku braku możliwości rozwiązania umowy w bez kosztowy sposób, blokuje wypowiedzenie tejże umowy.
Klient musi również pamiętać, by samodzielnie nie wypowiadać umowy ze swoim operatorem – w takim przypadku nie będziemy mogli pomóc w przeniesieniu numeru. Jeśli więc chcesz byśmy przeprowadzili ten proces dla Ciebie, w pierwszej kolejności skontaktuj się z nami.
Wybierz pakiet najlepszy dla siebie!
Kiedy wiemy już, że przeniesienie numeru będzie możliwe, warto wybrać jeden z dostępnych pakietów telefonicznych, który jest jak najbardziej dopasowany do naszych potrzeb. W naszej ofercie znaleźć można pakiety, które trafią w gusta zarówno osób nie korzystających często z telefonu (pakiet Telefon 60, który daje możliwość wykorzystania 60 darmowych minut miesięcznie), jak i dla tych, dla których rozmowy telefoniczne to główny środek kontaktu (pakiet Telefon 24h – 12 000 darmowych minut miesięcznie).
W przypadku dalszych wątpliwości, nasi Konsultanci z pewnością udzielą odpowiedzi na wszelkie pytania.
Zapraszamy do kontaktu z Biurem Obsługi Klienta: 22 10 10 992 https://e-voip.pl.